twitter
rss

ინტეგრირებული  გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა
ორ სიდიდეს შორის დამოკიდებულების გამოსახვის ხერხები;
რუკა და რუკის ლეგენდა
საგნები , მასწავლებლები
მათემატიკა, ბუნება
ჯ. დევრისაშვილი, მ. ზაკუტაშვილი
სწავლების საფეხური. კლასი
დაწყებითი საფეხური, მე-5 კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
17 მოსწავლე
აქტუალობა
ეს  გაკვეთილი იმითაა აქტუალური, რომ მოსწავლეები შეძლებენ მათემატიკაში მიღებული ცოდნის გამოყენებას ბუნებაში და პირიქით; გაეცნობიან სიდიდეთა შორის დამოკიდებულების მაგალითებს ., ისწავლიან რუკის გამოყენებას.
ე.ს.გ-ით განსაზღვრული სტანდარტი და ინდიკატორები
მათ.V.5.გამოსახავს და აღწერს სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებას
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • აღწერს რაიმე სიდიდის თანაბარ ადიციურ(მუდმივი სიდიდის მიმატებით/გამოკლებით მიღებულ ცვლილებას (მათ შორის რეალურ ვითარებაში)
  • მოცემული დამოკიდებულებისათვის თვისებრივად აღწერს, თუ რა გავლენას ახდენს ერთი სიდიდის ცვლილება მასზე დამოკიდებულ მეორე სიდიდეზე და სხვა ატრიბუტებზე( მაგ; ერთის ზრდა გამოიწვევს მეორის ზრდას, ზღვის დონესთან შედარებით უფრო მეტი სიმაღლე რუკაზე უფრო მუქია)
  • ერთი ცვლადის შემცველ მოცემულ ასოით გამოსახულებაში, სხვადასხვა რიცხვების ჩასმით ავსებს ცვლადის მნიშვნელობებსა და გამოსახულების მნიშვნელობებს შორისდამოკიდებულების გამომსახველ ცხრილს;
ბუნ. V.7. მოსწავლეს შეუძლია ობიექტისა და ურთიერთმიმართებების განსაზღვრა რუკაზე
  • ადგენს მისთვის ცნობილი  მნიშველოვანი გეოგრაფიული ობიექტების ურთიერთმიმართებას(მაგ, კონტინენტებისა და ოკეანეების)
  • გამოარჩევს რუკაზე იმ გეოგრაფიულ ობიექტებს(მაგ, შავი ზღვა, კასპის ზღვა, კავკასიონი), რომლებიც უადვილებს საქართველოს ადგილმდებარეობის განსაზღვრას.
სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები
  • მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს სიტყვიერი აღწერით, ცხრილით ან დიაგრამით მოცემული ორი სიდიდის კონკრეტული მნიშვნელობების ანალიზით დაადგინოს ამ სიდიდეებს შორის  დამოკიდებულების ზოგადი წესი. ამ წესის მიხედვით იპოვოს შესაბამისი რიცხვითი წყვილები და აღწეროს ერთი სიდიდის ცვლილებისას მასზე დამოკიდებული მეორე სიდიდის ცვლილება. მიღებული ცოდნა გამოიყენოს ბუნებაში და შეძლოს ობიექტების მდებარეობისა და ურთიერთმიმართების განსაზღვრა რუკაზე;შეძლოს გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი ნაწილების აღწერა
მოსალოდნელი შედეგი: მოსწავლეები შეძლებენ განხილული მაგალითების საფუძველზე დაადგინონ სიდიდეებს შორის დამოკიდებულება და მიღებული ცოდნის საფუძველზე იპოვონ რუკაზე სხვადასხვა ობიექტები სიმაღლის ან  წყლის  სიღრმის მიხედვით, გააკეთონ დასკვნები.
მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
რიცხვითი და ასოითი გამოსახულებების შედგენისა და გამარტივების მაგალითები,დამოკიდებულება სიგრძისა და დროის საზომ ერთეულებს შორის, შეკრებისა და გამრავლების თვისებები
გაკვეთილის მსვლელობა

ფაზა
აქტივობა
მეთოდი
ორგანიზება
დრო
რესურსი
შედეგი
გამოწვევა
წინარე ცოდნის გააქტიურება
სიტუაციური ამოცანის განხილვა
მთელ კლასთან
5 წთ
დაფა, ცარცი
მოსწავლეები მოცემული ცხრილის მიხედვით შეძლებენ სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების განსაზღვრას
შინაარსის ფაზა
1.ახალი მასალის ახსნა
2.სავარჯიშო №1, 2, 3, 4, 5






სავარჯიშო ბუნებაში
მინი ლექცია

გააზრება, კითხვა პასუხი




კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან

მთელ კლასთან






ჯგუფებში
10 წთ


5 წთ






10 წთ
დაფა,
სახელმძღვანელო









კომპიუტერი,პროექტორი,


მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად არჩევენ
სავარჯიშოებს და სცემენ კითხვებს პასუხს
რეფლექსიის ფაზა


მასალის შეჯამება  სავარჯიშო № 11,14
ცხრილის შევსება, დამოკიდებულების დადგენა



ჯგუფებში





5წთ



კომპიუტერი, პროექტორი





მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული დამოკიდებულების მიხედვით ცხრილის შევსებას და პირიქით, ცხრილით დამოკიდებულების დადგენას,
შეფასება 3 წთ
მოსწავლეთა შეფასება მოხდება თვითშეფასების სქემის მიხედვით, რომელიც წინასწარაა ცნობილი მოსწავლეთათვის
საშ. დავალება
№1, 2,3,4,5


თვითშეფასების სქემა (ჯგუფებში)
კრიტერიუმები
3
2
1
დამოკიდებულების დადგენა სიდიდეებს შორის
ჩემმა ჯგუფმა დამოუკიდებლად შეძლო სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების დადგენა
ჩემმა ჯგუფმა შეძლო სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების დადგენა, მცირე ხარვეზით, დაგვჭირდა მასწავლებლის მითითება
ჩემმა ჯგუფმა მასწავლებლის დახმარების გარეშე ვერ შეძლო სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებების დადგენა

2
1
0
მოცემული დამოკიდებულების მიხედვით  რიცხვთა წყვილების პოვნა
ჩემმა ჯგუფმა უშეცდომოდ შეავსო ცხრილი (იპოვა რიცხვთა წყვილები)
ჩემმა ჯგუფმა შეავსო ცხრილი მცირე ხარვეზებით
ჩემმა ჯგუფმა სწორად ვერ შეავსო ცხრილი

3
2
1
გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი ნაწილების აღწერა
ჩემმა ჯგუფმა რუკაზე ფერების მიხედვით დამოუკიდებლად შეძლო შეესრულებინა დავალება 1 უშეცდომოდ
ჩემმა ჯგუფმა რუკაზე ფერების მიხედვით დამოუკიდებლად შეძლო შეესრულებინა დავალება1
მცირე ხარვეზებით
ჩემმა ჯგუფმა რუკაზე ფერების მიხედვით დამოუკიდებლად ვერ შეძლო შეესრულებინა დავალება 1

2
1
0
ობიექტის მდებარეობისა და ურთიერთმიმართებების განსაზღვრა რუკაზე
ჩემმა ჯგუფმა შეძლო რუკაზე ობიექტების მდებარეობისა და მიმართებების განსაზღვრა
ჩემმა ჯგუფმა შეძლო რუკაზე ობიექტების მდებარეობისა და მიმართებების განსაზღვრა, თუმცა ხარვეზებით
ჩემმა ჯგუფმა  ვერ შეძლო რუკაზე ობიექტების მდებარეობისა და მიმართებების განსაზღვრა

0 коммент.:

Отправить комментарий